Promise_green_solid.png

Deelnemers

De Plastic Promise community bestaat uit een groep deelnemers met een gezamenlijke ambitie: binnen 3 jaar minimaal 50% van al het wegwerpplastic door herbruikbare alternatieven te vervangen, of hoogwaardig te recyclen.

Binnen deze groep werkt een aantal koplopers actief aan het ontwikkelen en delen van kennis er ervaring op het gebied van ‘verantwoord plastic gebruik’ op evenementen. De opgedane kennis wordt middels deze website, de Plastic Promise social media kanalen, mailings en webinars met de rest van de evenementen sector gedeeld.

ABinBev

Passie voor bier, kwaliteit en verantwoordelijkheid. Daar staan we voor. Als brouwer zijn we afhankelijk van natuurlijke ingrediënten en begrijpen we als geen ander hoe belangrijk een schoon en gezond milieu en klimaat zijn.

Lees verder »

Amsterdam Dance Event

Door middel van de conferentie van het Amsterdam Dance Event kunnen we op een positieve manier promotors, festival- en evenementenorganisatoren en producenten beïnvloeden.

Lees verder »

Amsterdam Marathon

De TCS Amsterdam Marathon bestaat sinds 1975 en is in die tijd gegroeid van enkele honderden deelnemers naar een evenement met tienduizenden lopers en bezoekers. Het wordt georganiseerd door Le Champion, dat haar bestaansrecht ontleent aan de bevordering van een gezonde en actieve samenleving.

Lees verder »

Air Events

Air Events (Amsterdam Open Air, Milkshake, Festival Macumba, Valhalla) streeft ernaar om binnen 3 jaar minimaal 70% van alle plastic wegwerpartikelen die worden gebruik tijdens op/afbouw en show te verbannen of te vervangen door herbruikbare producten of hoogwaardig te recyclen.

Lees verder »

 

Awakenings

Awakenings verwelkomt per jaar meer dan 188.000 bezoekers op haar evenementen, daarmee kunnen wij een groot verschil maken. Wij zijn continue bezig om in samenwerking met alle partners, leveranciers, sponsoren, locaties en medewerkers zowel voor als achter de schermen zo efficiënt mogelijk om te gaan met materialen en energie.

Lees meer »

Bar-le-Duc

Bar-le-Duc is het eerste en enige watermerk met een PET fles van 100% gerecycled plastic. Hiermee toont het merk aan verantwoord met plastic om te gaan en de impact op het milieu te zo klein mogelijk te maken. Het vorm geven van een circulaire economie heeft hierbij een hoge prioriteit.

Lees verder »

Booking.com

Booking.com is wereldwijd marktleider in het online boeken van accommodaties. Met een missie om mensen de wereld te laten beleven investeert Booking.com in technologie die het reizen eenvoudiger maakt. Omdat onze onderneming blijft groeien en zich continu blijft ontwikkelen, maken wij ons hard om ervoor te zorgen dat onze bestemming wereldwijd de moeite waard blijven om te bezoeken.

Lees verder »

Coca-Cola

Coca-Cola is op vele gebieden en manieren actief om haar bedrijfsvoering zo duurzaam mogelijk te maken: van het winnen van grondstoffen, tot productie, vervoer, energie, afval, water, ingrediënten en verpakkingen.

Lees verder »

 

DeFabrique Evenementen

Eind 2019 heeft DeFabrique Evenementen minstens 80% van haar single-use plastics geëlimineerd of vervangen door duurzamere alternatieven.

Lees verder »

Dekmantel

Dekmantel streeft er naar in de komende jaren in grote mate (met als wens volledig) te reduceren in het gebruik van wegwerpplastic. Dit zal worden gerealiseerd doormiddel van verschillende maatregelen die in de komende twee jaar worden doorgevoerd.

Lees verder »

DGTL

Door ons revolution programma hebben wij de afgelopen jaren de overgebleven hoeveelheid aan plastic dusdanig gereduceerd dat we de ruimte hebben voor het delen van onze kennis en het stellen van hoge ambities.

Lees verder »

Elevation events

Elevation Events is tegen een wegwerpeconomie. Op onze festivals streven we naar 90% wegwerpplastic reductie in de komende twee jaar. Praktisch vertaalt zich dit in o.a. het starten met hardcups, alternatieven in de foodcourt, verbod plastic confetti en blow-ups.

Lees meer »

 

Eurosonic-Noorderslag

Zoals vastgelegd in onze duurzaamheidsvisie ‘Music for ever’ werkt Eurosonic Noorderslag aan de toekomst van haar festival en neemt maatregelen om de impact van haar activiteiten op het milieu tot een minimum te beperken.

Lees verder »

Feestfabriek

In 2019 creëren we in samenwerking met onze drankenpartners een monostroom plastics. Op onze festivals werken we met een transparante Recycled-PET beker. De drankenpartners stappen van het logo-gebruik af, zodat de beker voedselveilig gerecycled kan worden.

Lees verder »

Friendly Fire

Als Friendly Fire willen we op al onze evenementen zo bewust mogelijk omgaan met plastic. Dit doen we door gebruik van single-use plastics zo veel mogelijk te reduceren en alternatieven aan te dragen.

Lees verder »

Gemeente Amsterdam

Amsterdam zet vol in op duurzaamheid. In een duurzame hoofdstad zijn vanaf 2020 alleen nog maar duurzame events. Dat regelt de gemeente via het wel (of juist niet) verstrekken van een evenementen vergunning.

Lees verder »

 

Grolsch

Koninklijke Grolsch heeft een ambitieus duurzaamheidsbeleid waarin circulaire verpakkingen en de energietransitie een belangrijke focus zijn. De ‘plastic promise’ van Grolsch is dat wij eind 2020 nagenoeg alle evenementen en festivals die wij actief sponsoren met onze merken, kunnen voorzien van zogenaamde circulaire drinkbekers.

Lees verder »

Heineken

‘Wij streven ernaar dat binnen 3 jaar 50 % van onze plastic bekers door herbruikbare bekers is vervangen of hoogwaardig gerecycled wordt’

Lees verder »

ID&T

ID&T zal zich met haar evenementen Welcome to the Future en Mysteryland inzetten om het gebruik van wegwerplastic op het festivals te reduceren. In het evenementenbeleid zullen verschillende initiatieven opgenomen worden om deze doelstelling te realiseren.

Lees verder »

Kultlab

In 2019 willen we op geen enkel evenement van Kultlab nog disposables zien.

Lees verder »

 

Lipton

Lipton Ice Tea is jaarlijks op meer dan 145 festivals aanwezig en is op veel van deze festivals zichtbaar in de vorm van een activatie, zoals de bekende Lipton T-Room.

Lees verder »

Loveland

Loveland is al jaren bezig met het intensiveren van haar duurzaamheidsbeleid. Op dit moment zijn wij bezig om voor onze festivals het duurzaamheidskeurmerk van FutureProofFestival te behalen.

Lees verder »

MOJO

MOJO Concerts gebruikt vanaf de zomer 2019 alleen hernieuwbare biobased disposables op haar festivals en concerten. Hiermee kiest MOJO Concerts bewust voor biobased drinkbekers die gerecycled worden tot nieuwe hoogwaardige grondstoffen en biobased bordjes, bakjes, bestek en servetten in de horeca die, waar mogelijk, gecomposteerd worden.

Lees verder »

Ploegendienst festival

Een festival is als een kleine samenleving. Een plek waar een organisatie regels en processen kunnen instellen, uitproberen en toepassen, om zo een samenleving te creëren volgens waarden die voor Ploegendienst belangrijk zijn.

Lees verder »

 

Q dance

Q-dance zal zich met haar outdoor evenementen inzetten om het gebruik van wegwerp plastic op het festivals te reduceren.

Lees verder »

Sam Feldt

Als je bewust bent naar wat voor impact plastic heeft op het welzijn van de planeet wordt je werkelijk elke dag geconfronteerd met de immense scale van het probleem, maar ook ben ik dagelijks meer gemotiveerd om mijn profiel en reach te gebruiken hier iets aan te doen.

Lees verder »

Swinkels Family Brewers NV

Swinkels Family Brewers NV wordt inmiddels geleid door de 7de generatie van de familie Swinkels. Zoals de familie zelf zegt: we hebben het bedrijf in bruikleen van de kinderen en kleinkinderen. Dat betekent dus dat we zuinig op onze spullen zijn en altijd kijken naar de lange termijn.

Lees verder »

Vierdaagsefeesten

Vierdaagsefeesten. Een vrij, toegankelijk en waardevol evenement voor de generaties van nu en straks. Vierdaagsefeesten is levenslust, gedeelde kennis en een enorm enthousiasme.

Lees verder »

 

Vrumona

Vrumona’s missie is Goed en Gezond drinken voor iedereen, met een sterke focus op zowel gezondheid als duurzaamheid.

Lees verder »

YOUR productions

Binnen 3 jaar minimaal 50% van onze opdrachtgevers te bewegen om over te gaan op een circulair beker systeem op hun festivals.

Lees verder »

Intents Events

Intents Events heeft duurzaamheidsdoelen gedefinieerd om bij te dragen aan een beter klimaat.

Lees verder »

Jaarbeurs

Wij geloven dat er een plek moet zijn waar je elkaar écht kunt ontmoeten.

Lees verder »


De volgende bedrijven onderschrijven de doelstelling en zijn onderdeel van de Plastic Promise community.

bg_onderschrijvers.jpg

Bruisend

Evenementen-
organisatie

bg_onderschrijvers.jpg

Big Rivers festival

plastic-bottles_02.jpg

MadNes Festival

bg_onderschrijvers.jpg

Duurzame week

Green up your life!

bg_onderschrijvers.jpg

Code Rood Events

bg_onderschrijvers.jpg

Uitjesinholland.nl

bg_onderschrijvers.jpg

MJR Tom

Mobiele cateringThuishaven

bg_onderschrijvers.jpg

Next Kitchen

Moodmaking catering

bg_onderschrijvers.jpg

Thuishaven

bg_onderschrijvers.jpg

Loc7000

Event facilitator

bg_onderschrijvers.jpg

Live Impact

Evenementen-organisatie